Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Jaapani jaemüük kasvab maksutõusust hoolimata
Tundub, et jaapanlastel hakkab tänavune järsk maksutõus meelest minema, sest sealne jaemüük kasvas septembris kiireimas tempos alates esimesest kvartalist.
Müük kasvas septembris aastaga 2,3%, mis ületab Reutersi küsitletud analüütikute 0,6%-list prognoosi. Võrreldes augustiga kasvas jaemüük 1,2%.
Tänavu aprillis tõstis Jaapani valitsus kohalikku tarbimismaksu 5%-lt 8%-le. See oli esimene maksutõus viimase 17 aasta jooksul. Teises kvartalis langes aga riigi majandus aastaga 6,8%, mis on suurim langus pärast 2011. aastat, mil riiki tabasid tugev maavärin ja tsunami.
Analüütikute sõnul näitavad Jaapani kolmanda kvartali majanduskasvu tulemused, kas valitsus tõstab tuleval aastal maksu 10%-le.
Mitmed poliitikud seisavad sellele plaanile aga vastu. Üks kõrge valitsuse ametnik ütles esmaspäeval, et peaminister Shinzo Abe lükkab järjekordse maksutõusu edasi 2017. aasta aprillini.
Jaapani Nikkei indeks avanes 0,2% madalamal vahetult pärast jaemüügi andmete avalikustamist.
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.